Wydarzenia

Samar: „Elektryków” (powoli) przybywa


„Od stycznia do września 2018 r. Polacy kupili i zarejestrowali 428 nowych samochodów osobowych napędzanych „czystą” energią elektryczną. To wynik o 41,72 proc. (126 sztuk) większy w porównaniu z sytuacją na koniec III kw. ubiegłego roku” – analizuje Instytut Samar. Tyle, jeśli chodzi o sukcesy aut na prąd, bo ich udział w sprzedaży nowych samochodów osobowych w Polsce wynosił na koniec września jedynie 0,11 proc. Blisko połowę wrześniowego wyniku wypracował Nissan. Japoński producent umieścił na naszym rynku 208 aut elektrycznych, o 40,5 proc. (60 szt.) więcej (r/r). Drugie miejsce w rankingu aut elektrycznych zajęło BMW z modelem i3. Do końca września producentowi z Bawarii udało się sprzedać w Polsce 96 sztuk, o 14,3 proc. (12 sztuk) więcej niż rok wcześniej. Trzecią lokatę dostało Renault z modelem ZOE. Od stycznia do września 2018 r. Polacy kupili i zarejestrowali 41 takich aut, o 355,6 proc. (32 sztuki) więcej niż rok temu.