Wydarzenia

Samar: Dealerzy nadal będą potrzebni


Instytut Samar publikuje wywiad z Lucą de Meo, prezesem firmy SEAT. Rozmowa dotyczy m. in. rozwoju modelu współdzielenia aut. Zdaniem szefa SEAT-a zakres usług typu car-sharing będzie z biegiem czasu coraz szerszy, ale na razie trudno o zyski w tej branży. – Z punktu widzenia operatora czy producenta jest to raczej rodzaj hobby. Tak jest też w naszym przypadku w Hiszpanii, gdzie niedawno przejęliśmy firmę oferującą tego typu usługi. Chcieliśmy się przekonać, jak ten model funkcjonuje w rzeczywistości, prawda jest jednak taka, że dziś nie przynosi on dochodów. Zatem dopóki nie znajdziemy sposobu na to, aby ten rodzaj mobilności był zyskowny, nie widzę szans na rozwój car-sharingu – uważa Luca de Meo. Szef SEAT-a mówi też o tym, że dealerzy będą potrzebni w przyszłości. – Sposób sprzedaży aut radykalnie się zmieni, a w dobie Internetu wielkie salony nie będą już potrzebne. Sądzę jednak, że nawet dzisiaj, w świecie zdominowanym przez usługi cyfrowe, ważna jest fizyczna obecność na rynku. Dobrze jest mieć czasami możliwość kontaktu z żywą osobą, do której można podejść, porozmawiać, poszukać porady. Właśnie taka fizyczna obecność definiuje pozycję firmy na rynku, pozwala uzyskać wartość dodaną, która z kolei ułatwi uzyskanie wyższych cen za produkty i usługi. Jeżeli chcemy oferować wyższy poziom usług, musimy mieć zarówno kanał internetowy, jak i fizyczne placówki – zapewnia rozmówca Samaru.