Wydarzenia

Samar: Branża przeciwna śrubowaniu norm


Parlament Europejski i Rada Unii Europejskiej porozumiały się w sprawie nowych norm emisji CO2 dla samochodów osobowych i dostawczych w UE po 2020 r. – informuje Samar. Co zakłada porozumienie? „W przypadku samochodów osobowych, emisje będą musiały być niższe w 2030 roku o 37,5 proc., zaś poziom dwutlenku węgla emitowanego przez nowe auta dostawcze ma być zredukowany o 31 proc. Cel na rok 2025 dla obu rodzajów samochodów to zmniejszenie emisji o 15 proc.” – czytamy w artykule. Z treści porozumienia nie są zadowoleni ani ekolodzy, którzy uważają je za niewystarczające, ani przedstawiciele moto-branży, którzy oceniają zapisy, jako zbyt ambitne. – Branża doskonale rozumie konieczność ograniczania emisji CO2, ale w sposób zrównoważony. Proponujemy promowanie w równym stopniu wszelkich dostępnych technologii, które pozwalają na skuteczne ograniczenia emisji CO2, w tym np. technologii hybrydowych, a nie tylko jednej z nich. Uważamy, że proponowane cele ograniczenia emisji CO2 są zbyt surowe i uderzą w całą branżę – mówi Alfred Franke, prezes Stowarzyszenia Producentów i Dystrybutorów Części Motoryzacyjnych. Samar informuje, że porozumienie w sprawie nowych norm emisji CO2 dla pojazdów osobowych i dostawczych, musi zostać zatwierdzone przez Radę UE i poddane pod głosowanie na posiedzeniu plenarnym PE.