Wydarzenia

„Rzeczpospolita”: Store by Auto Wimar: Nowy pomysł Skody na klienta indywidualnego


„Rzeczpospolita” pojawiła się z wizytą w nowym salonie Auto Wimar. „Store by Auto Wimar to nieco inny salon. Właściwie moglibyście go pomylić z mieszkaniem, w którym stoją zaparkowane auta. Dużo drewna, metalu, designerskich mebli, klimatycznego oświetlenia sprawiają, że nie czujemy się tu jak w tradycyjnym salonie samochodowym. Skoda nazywa to odpowiedzią marki na zmieniające się potrzeby oraz zachowania klientów” – czytamy w artykule, który pojawił się w internetowym serwisie dziennika.

Store by Auto Wimar mieści się w Warszawie, przy ulicy Grochowskiej 308, na parterze nowoczesnego apartamentowca. „Salon ma za zadanie stworzenie lepszej atmosfery dla klienta indywidualnego. Lokalizacja w mieście ma sprzyjać dojazdowi nie tylko samochodem, ale i komunikacją miejską. O obsługę klienta ma zadbać 15 specjalnie wyszkolonych sprzedawców. Ma być miło i nowocześnie. To co Skodzie póki co na pewno się udało, to stworzenie dobrego klimatu. Chociaż pomysł Skody nieco się różni, to kolejny ze swego rodzaju butików z samochodami, który sprawdził się już w Warszawie u takich marek jak Volvo czy Audi” – czytamy w artykule.

Relacja z wizyty w salonie zawiera też komentarz Tomasza Porawskiego, dyrektora marki Skoda w Polsce. – Relacja pomiędzy ilością aut sprzedawanych do flot, a do klienta indywidualnego wyglądała niepokojąco. Dominacja klienta biznesowego była widoczna na pierwszy rzut oka. Nasi partnerzy, tacy jak Auto Wimar są świadomi tego, że klient detaliczny mógł się czuć czasami traktowany po macoszemu. Tu mamy punkt dedykowany wyłącznie dla klienta indywidualnego – powiedział Porawski. Importer traktuje punkt Auto Wimar jako swojego rodzaju pilotaż nowej formy dystrybucji. Nie ma jednak na razie planów uruchomienia w najbliższej przyszłości kolejnych takich placówek.