Wydarzenia

„Rzeczpospolita”: Sprzedaż aut coraz bardziej nowoczesna


Tradycyjne salony to wciąż najważniejsza forma sprzedaży samochodów. Ale coraz więcej marek chce zainteresować klienta, proponując niestandardowe rozwiązania, które z upływem czasu będą nabierać coraz większego znaczenia – pisze „Rzeczpospolita”. Dziennik wśród przykładów nowoczesnych form sprzedaży wymienia m. in. wirtualne salony. Rok temu w Polsce „wirtualny salon” uruchomiła Skoda. Nie jest to wirtualny salon samochodowy w dosłownym rozumieniu. Istotą inicjatywy jest to, aby klient, nie wychodząc z domu, mógł obejrzeć auta „na żywo”. „Połączenie z salonem odbywa się na dwa sposoby. W pierwszym rozmowa odbywa się indywidualnie: na ekranie komputera lub wyświetlaczu smartfona klient widzi obraz z salonu przekazywany na żywo, a sama rozmowa odbywa się przez telefon. W tym trybie możliwe jest także przekazywanie dodatkowych materiałów, np. zdjęć czy cenników. Drugi to wieloosobowy czat wideo, w którym udział może wziąć nawet kilkadziesiąt osób jednocześnie. Oglądający transmisje mogą zadawać pytania, które bezpośrednio trafiają do prezentującego auto doradcy” – czytamy w artykule. Innowacyjny salon uruchomiło w Polsce także Audi. W Audi City na warszawskim placu Trzech Krzyży samochody prezentowane są cyfrowo na 98-calowych ekranach, a klienci mogą je w dowolny sposób konfigurować. Również Volkswagen otworzył w Warszawie nowoczesny obiekt o nazwie Volkswagen Home. Nie przypomina on salonu samochodowego: w nietypowym wystroju wyróżnia się mech na ścianach, drewno na podłodze czy rzeźba świetlna.

„Rzeczpospolita” z 24 kwietnia 2019, s. A23