Wydarzenia

„Rzeczpospolita”: Skoda wydaje najwięcej na reklamę


„Rzeczpospolita” analizuje wydatki reklamowe koncernów motoryzacyjnych. „Jak podał w środę Instytut Monitorowania Mediów, w ostatnim miesiącu minionego roku wydatki na reklamę Skody sięgnęły 9,2 miliona złotych. Na drugim miejscu znalazł się Volkswagen, który wydał 7,5 mln zł, natomiast trzeci w rankingu wydatków był Citroen z kwotą 6,2 mln zł. Kolejne miejsca zajęły dwie marki premium: Mercedes oraz Lexus. Pierwszy wydał w grudniu 4,9 mln zł, drugi – 4,7 mln zł” – czytamy w dzienniku. W sumie branża motoryzacyjna wydała w grudniu 65,6 mln zł. „Rz” wskazuje, że 79 proc. wydatków branży moto dotyczyło reklamowania samochodów osobowych. Po 4 proc. przeznaczano na reklamę samochodów dostawczych oraz autoryzowanych serwisów, po 3 proc. – na części samochodowe oraz na reklamowanie samej sprzedaży samochodów.