Wydarzenia

„Rzeczpospolita”: Sąd: reklama jest dźwignią działalności gospodarczej


„Rzeczpospolita” pisze o wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie, który uchylił niekorzystną dla firmy interpretację fiskusa. Sprawa dotyczyła spółki z branży produkcji części i podzespołów samochodowych. Firma ma zamiar kupić samochód rajdowy, by brać udział w zawodach sportowych organizowanych przez inne podmioty. Auto z logo spółki ma służyć promocji firmy. Firma będzie posiadać licencję sponsorską zatwierdzoną przez Polski Związek Motorowy.

Jak czytamy w artykule, pojazd będzie wykorzystywany wyłącznie w celach służbowych i zostanie ujęty w ewidencji środków trwałych. Spółka zapytała, czy odpisy amortyzacyjne, składki na ubezpieczenie oraz wydatki związane z używaniem samochodu mogą stanowić koszty uzyskania przychodów. Fiskus zaprzeczył, a prawa trafiła do sądu, który zaprezentował odmienne stanowisko. „Skoro spółka wprost wskazuje, iż istotą decyzji o zakupie samochodu jest właśnie wsparcie reklamowe, a przez reklamę zwiększenie przychodów z działalności gospodarczej, to nie ma podstaw do kwestionowania tego stanowiska. Sąd orzekł, że reklama jest dźwignią działalności gospodarczej, wpływającą na rozmiary tej działalności. Dlatego uchylił interpretację” – pisze „Rzeczpospolita”.