Wydarzenia

„Rzeczpospolita”: Rośnie zainteresowanie zakupami w mediach społecznościowych


„Rzeczpospolita” pisze o badaniach wykonanych dla agencji BrandLift, z których wynika, że już połowa użytkowników Instagrama kupuje rzeczy, które najpierw oglądała w tym serwisie. – W 2018 roku Instagram udostępnił w Polsce opcję zakupów. To wygodna metoda zwłaszcza dla dóbr kupowanych impulsywnie, czyli pod wpływem chwili. Wystarczy kliknąć w zdjęcie oznaczone w górnym prawym rogu „małą torebeczką” czy na naklejkę produktu w relacjach Instastory i jesteśmy przekierowywani do sklepu marki, która nas zainteresowała – mówi Karina Hertel, dyrektor zarządzający BrandLift. Media społecznościowe to źródło wielu potencjalnych klientów. W Polsce według danych za grudzień 2019 r.  pozyskanych od PBI/Gemius Instagram miał ponad 8,3 mln użytkowników, a Facebook zaś ponad 21,3 mln. W artykule czytamy, że platforma Facebook Marketplace jest dostępna już w ponad 90 krajach. W Polsce można na niej znaleźć zarówno oferty podobne do tych z serwisów typu OLX (używane rzeczy), jak i mieszkania do wynajęcia czy samochody. – Zakupy w mediach społecznościowych zyskują na popularności. Wpływ na to mają nie tylko zmiany w zachowaniach konsumentów, ale również dostępne na Instagramie czy też Facebooku funkcje biznesowe, ułatwiające proces zakupowy: e-sklep, tagi produktowe czy też posty z wezwaniem do zakupu – mówi Dagmara Plata-Alf, ekspertka ds. marketingu internetowego z Akademii Leona Koźmińskiego.