Wydarzenia

„Rzeczpospolita”: Griffiths: Chcę, żeby Cupra stała się w Grupie VW ważnym biznesem


„Rzeczpospolita” publikuje wywiad z Waynem Griffithsem, prezesem marki Cupra. Opowiada on m.in. o tym, dlaczego pierwszy miejski „sklep” Cupry powstał w Meksyku. Wyjaśnia, że stało się tak, gdyż marka SEAT zawsze była silnie obecna w Meksyku, a dla modelu Cupra Leon Meksyk jest drugim, największym rynkiem po Niemczech. – Właśnie zakończyliśmy homologację na meksykańskim rynku, więc powodów jest jeszcze więcej. Kolejne takie miejskie studio Cupry powstanie w Europie, najprawdopodobniej w Polsce, ponieważ sprzedaż naszych aut idzie doskonale – zapowiada prezes marki Cupra.

Griffiths planuje umocnienie marki i zwiększenie liczby modeli. Opowiada także o wynikach sprzedażowych. – Ten rok jest świetny. Sprzedaż zwiększyła się o 80 proc i wyniesie ponad 20 tys. aut. Po premierze Cupra Leon i Leon Sports Tourer oraz Formentora ten trend wzrostowy powinien się utrzymać, mam nawet nadzieję podwoić sprzedaż. Chcę, żeby Cupra stała się w Grupie VW ważnym biznesem. I nie chodzi mi o zysk, bo już go mamy, w segmencie premium jest to zawsze łatwiejsze, niż w produkcji aut masowych, ale i o wielkość sprzedaży – mówi rozmówca „Rzeczpospolitej”.