Wydarzenia

„Rzeczpospolita”: Dacia: Jak Feniks z popiołów


„Do 2022 r. rumuńska Dacia chce sprzedawać na świecie 2 mln samochodów rocznie” – podaje „Rzeczpospolita”. Ambitne plany marki są powiązane z jej 50. urodzinami. – Zamierzamy to osiągnąć dzięki programowi Global Access, zapoczątkowanemu w 2004 r. modelem Logan — oświadczył dyrektor Groupe Renault Roumanie i szef Dacii, Antoine Doucerain na jubileuszowym spotkaniu. „Od uruchomienia programu w 2004 r. Renault i Dacia sprzedały ponad 10 mln tych samochodów w 44 krajach. Sama Dacia od 1968 r. sprzedała 5,6 mln sztuk, a po wznowieniu marki 5 mln, w tym 1,1 mln aut Duster, a wraz z rosyjską wersją (różniącą się drobnymi szczegółami) – 2,2 mln Dusterów. Ten kompaktowy SUV, podobnie jak wcześniej Logan, zyskał ogromną popularność na świecie, także w Polsce, gdzie w 2017 r. sprzedano 9516 sztuk pierwszej generacji, a po pięciu miesiącach 2018 r. 3949 sztuk drugiej, pokazanej we Frankfurcie we wrześniu i wprowadzonej na rynki w grudniu 2017. Jego sprzedaż skoczyła o 30 proc. w Europie i model znalazł się na drugim miejscu w swej kategorii” – pisze dziennik.

Rzeczpospolita z 10.7.2018 str. A23