Wydarzenia

Renault: Polacy praktyczni w doborze wnętrza auta


Wyniki badania przeprowadzonego przez Kantar TNS na zlecenie Renault Polska wskazują, że 60 proc. ankietowanych woli ciemne wnętrza, a najważniejsze jest poczucie komfortu (61 proc.) i bezpieczeństwa (56 proc.). Dla użytkowników samochodów w Polsce istotna jest też nowoczesność auta, tzn. wyposażenie w nowości technologiczne. To wymaganie stawiane przez co trzecią osobę. Dla niewiele mniejszej grupy (29 proc.) ważne jest, aby wnętrze było proste i bez zbędnych dodatków.

Najważniejszą wskazywaną w badaniu cechą wnętrza auta jest ergonomia – w przypadku 42 proc. badanych jest to pierwsza cecha w hierarchii potrzeb. Wnętrze samochodu powinno być również przyjazne dla użytkownika: ankietowani cenią sobie czytelne wyświetlacze, łatwe w obsłudze urządzenia oraz wielofunkcyjność kierownicy.

Renault wskazuje, że przy wyborze samochodu dla blisko 80 proc. badanych duże znaczenie ma wygoda użytkowania (wszystko w zasięgu rąk/wzroku, funkcjonalność) oraz praktyczne wnętrze (duży bagażnik, schowki). Dla dwóch trzecich respondentów istotna jest przestronność i staranne wykończenie. Polacy cenią także nowoczesne multimedia. Użytkownicy samochodów najczęściej chcieliby mieć w nowym aucie: inteligentną nawigację, ekran dotykowy, aplikacje ułatwiające jazdę, czy pełną integrację ze smartfonem.

Renault