Wydarzenia

„Puls Biznesu”: Większość hybryd od Toyoty


Rośnie rynek aut hybrydowych – pisze „Puls Biznesu”. Dziennik informuje, że przez sześć lat w Polsce przybyło ponad 1300 proc. aut tego typu. Według raportu „Branża motoryzacyjna” przygotowywanego przez KPMG i Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM), w 2015 r. zarejestrowano w Polsce ponad 5,5 tys. aut hybrydowych, czyli o 40,4 proc. więcej niż rok wcześniej. Polacy coraz częściej stawiają na hybrydy. — Według europejskiej organizacji ACEA w pierwszych trzech kwartałach 2016 r. zarejestrowano w Polsce 6933 hybryd — o 76 proc. więcej niż w takim okresie 2015 r.— wylicza Mirosław Michna, partner w dziale doradztwa podatkowego, szef zespołu doradców dla branży motoryzacyjnej KPMG w Polsce.

Globalnym liderem na rynku hybryd pozostaje Toyota. „Puls Biznesu” przypomina, że w 1997 r., gdy do sprzedaży trafiła pierwsza generacja modelu Prius, koncern przekonał do tego napędu niespełna 400 osób. Do dzisiaj sprzedał już prawie 10 mln aut z takim napędem. Innym koncernom trudniej odnaleźć się w hybrydach. „W 2015 r. sprzedano w Europie ponad 14,2 mln nowych samochodów osobowych, w tym niemal 403 tys. hybryd. Ponad połowa (209 tys.) to były Toyoty lub Lexusy. W Polsce aż około 95 proc. — ponad 3,8 tys. samej Toyoty i 1,5 tys. Lexusa. Trzecie miejsce ma Mitsubishi, które sprzedało… 90 hybryd” – informuje dziennik. — Toyota pewnie jeszcze przez parę lat będzie dominowała, chociaż konkurenci, szczególnie koreańscy, nie zasypiają gruszek w popiele — uważa Wojciech Drzewiecki, prezes Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar.

Puls Biznesu s. 12