„Puls Biznesu”: W Polsce powstaje sieć autodetailingu


Spółka Ziebart Polska, którą stworzyli przedsiębiorcy z Polski i w której połowę udziałów objęła amerykańska grupa Ziebart, tworzy sieć punktów autodetailingu. — W przyszłym tygodniu ruszy nasz pierwszy warszawski punkt w formacie express — to działalność prowadzona przy salonie jednego z dealerów aut premium. Duży, funkcjonujący osobno salon franczyzowy z naszym logo powinien zostać uruchomiony w ciągu najbliższych miesięcy. W tym roku możemy otworzyć kolejny duży salon w Warszawie. Prowadzimy też rozmowy w sprawie wejścia do kolejnych miast — mówi Bartosz Liszkowski, prezes Ziebart Polska. W tej chwili Ziebart jest obecny w dwóch miastach — w Poznaniu i Bydgoszczy. — Rozwijamy się powoli, bo uruchomienie franczyzowego punktu wiąże się ze sporymi inwestycjami — na start trzeba mieć 150 tys. zł. Liczymy jednak na to, że obecność w Warszawie zwiększy naszą rozpoznawalność i wiarygodność na polskim rynku i pozwoli rozwijać się szybciej w innych częściach kraju — mówi Bartosz Liszkowski. Firma planuje uruchamianie jednego dużego salonu z pełnym zakresem usług w każdym mieście powyżej 300 tys. mieszkańców oraz kilku współdziałających z nim punktów express w salonach dealerów. — Rozważamy też działalność w segmencie myjni samochodowych. W ubiegłym roku nasze przychody wzrosły o ponad 50 proc., w przypadku nowych aut, kupowanych u dealerów, 60-80 proc. nabywców od razu korzysta z naszych usług— mówi Bartosz Liszkowski.