Wydarzenia

„Puls Biznesu”: Nissan wydłuża zasięg LEAF-a


Premiera ulepszonego LEAF-a odbyła się podczas Consumer Electronics Show w Las Vegas – imprezie do tej pory kojarzonej ze smartfonami, konsolami do gier, dronami i sprzętem RTV. „Nissan zmodyfikował napęd samochodu, dodając mocy i wydłużając zasięg, a przecież wiadomo, że ten ostatni czynnik jest kluczowy na rynku elektrycznych samochodów. Producent wsadził do samochodu baterię o pojemności 62 kWh, podczas gdy wcześniej korzystał z baterii 40 kWh. Japończycy chwalą się osiągami trochę jak Apple, prezentując nowe gadżety. Leaf wydłużył więc zasięg o około 40 proc. i zwiększył o 45 proc. moc, a zatem poprawiło się też przyspieszenie” – pisze „Puls Biznesu”.

Auto miało zadebiutować wcześniej, ale jego premierę opóźnił areszt Carlosa Ghosna, szefa aliansu Nissan-Renault.