Wydarzenia

„Puls Biznesu”: Amerykańska odnowa aut


Do Polski wchodzi amerykańska grupa Ziebart, zajmująca się renowacją samochodów. Pomysł wyszedł od grupy przedsiębiorców z Poznania. — Ziebart to marka, która ma pół wieku historii w USA, ale w Polsce nie jest rozpoznawalna, niska jest też świadomość usług z zakresu auto detailingu, czyli kompleksowego czyszczenia, konserwacji i renowacji samochodu. Będziemy inwestować w to, żeby zmienić ten stan rzeczy — mówi Bartosz Liszkowski, prezes Ziebart Polska. Amerykanie chcą inwestować w ekspansję geograficzną i budowę sieci franczyzowej. Polski zarząd deklaruje chęć współpracy z warsztatami i dealerami samochodowymi. „Model franczyzowego działania Ziebarta jest rzeczywiście specyficzny: firma deklaruje, że bierze na siebie wszystkie koszty wyposażenia placówki, a także rekrutacji, szkolenia i wynagradzania pracowników. Franczyzobiorca musi tylko udostępnić powierzchnię w swoim serwisie samochodowym i wyeksponować logo, za co przez dwa lata ma zbierać połowę zysków” – pisze „Puls Biznesu”. To będą punkty Express, któe po dwuletnim okresie próbnym będą mogły zostać rozbudowane w pełne centra usług. W tym roku firma chce otworzyć 3-5 punktów. Cel na przyszły rok to 10 placówek.

Puls Biznesu str. 5