Wydarzenia

Newseria: „Elektryki” potrzebują infrastruktury, a kierowcy finansowych zachęt


Pozostajemy w temacie samochodów elektrycznych. „W ubiegłym roku Polacy zarejestrowali 556 aut z napędem elektrycznym lub hybrydowym plug-in. To o 65 proc. więcej niż w poprzednich 12 miesiącach, ale ta dynamika jest przede wszystkim efektem niskiej bazy. W tym roku dynamika wzrostów ma być podobna – oczekuje branża” – czytamy na stronie agencji informacyjnej Newseria.

Jak zaznacza Dorota Pajączkowska, PR manager marki Nissan w Polsce, aby rynek aut elektrycznych ruszył pełną parą potrzebne są realne zachęty dla klientów. – Drugi temat to infrastruktura, bez której użytkowanie takich samochodów jest wprawdzie możliwe, ale znacznie trudniejsze, szczególnie jeżeli mówimy o wykorzystaniu biznesowym. Na pewno pewną barierą jest cena samochodu, aczkolwiek jeżeli weźmie się pod uwagę całkowite koszty eksploatacji auta, to są one znacznie niższe niż w przypadku pojazdów spalinowych – dodaje.