Wydarzenia

Miesięcznik „Dealer”: Importerzy reagują na kryzys


Znamy pierwsze reakcje importerów na kryzys wywołany epidemią koronawirusa. Importerzy, którzy już zareagowali (m.in. VGP, Subaru, Mazda, Mercedes-Benz) deklarują wdrożenie działań wspierających dealerów.

Wymienione markowe centrale zakładają m.in., że bonusy ilościowe i jakościowe za marzec 2020 r. mają być wypłacone w pełnej wysokości, niezależnie od faktycznego wolumenu sprzedaży (w zależności od marki, punktem odniesienia mają tu być np. realizacje celów uzyskane przez dealerów w IV kwartale 2019 r.). Ochroną mają być też objęte bonusy z obszaru posprzedaży (tu procentowa wypłata premii ma być przynajmniej nie niższa niż w lutym br.). Jednocześnie pojawiają się deklaracje szybkiej analizy i decyzji w zakresie tego, jak będzie wyglądał pod tym względem kolejny miesiąc i cały drugi kwartał.

Z informacji od importerów wynika również, że dostawa nowych samochodów ma być realizowana wyłącznie na zlecenie dealera. Centrale wstrzymują także badania jakościowe, szkolenia czy audyty ISO (co logiczne, w obecnej sytuacji znika też obowiązek obligatoryjnych jazd próbnych). Wskazane wyżej marki deklarują też przyspieszenie rozliczania faktur, korekt i wypłat bonusów (jest też mowa o rozmowach z bankami celem wypracowania „elastycznego i indywidualnego” podejścia do tematu linii kredytowych i wielkości finansowania).

Każdego, kto chciałby się podzielić obecną sytuacją w swojej sieci, miesięcznik „Dealer” zachęca do kontaktu (redakcja@miesiecznikdealer.pl).