Wydarzenia

„Media i Marketing Polska”: Dobre prognozy dla Skody w Polsce


Miesięcznik „Media i Marketing Polska” publikuje wywiad z Arkadiuszem Gwizdkiem, dyrektorem marketingu marki Skoda w Volkswagen Group Polska. Pismo przypomina, że w ub.r. sprzedaż samochodów osobowych w Polsce wzrosła o 16,5 proc. Skoda po 5 miesiącach br. utrzymała pozycję lidera rynku – sprzedała 25,7 tys. aut, o 17,1 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2016 r. Marka ciągle rośnie. –  W pierwszym półroczu sprzedaliśmy 31,5 tys. samochodów, co dało nam 12,7 proc. rynku. Nasze modele Skoda Octavia i Skoda Fabia to numer 1 i 2 w kategorii, a pierwszą dziesiątkę zamyka Skoda Rapid – mówi Arkadiusz Gwizdek.

Tematem rozmowy jest także sieć dealerska marki. – Sieć dealerska Skody w Polsce jest bardzo silna i doświadczona. Mamy ponad 80 punktów, z których ok. 30 proc. to salony oferujące wyłącznie auta marki Skoda. Reszta to salony multibrandowe. Takie rozwiązanie wymaga oczywiście szczególnej uwagi, by zabezpieczyć interesy marki – jak optyczne odseparowanie przestrzeni ekspozycyjnej, odpowiednie zaplecze serwisowe oraz np. przestrzeń magazynowa. Mamy jasne wytyczne dla dealerów i współpraca z takimi punktami przebiega prawidłowo – zapewnia rozmówca miesięcznika.

Media i Marketing Polska s. 18