Wydarzenia

Interia: Stacje paliw nie spieszą się do ładowarek


Interia informuje, że przedstawiciele sieci stacji paliw z rezerwą podchodzą do instalowania ładowarek aut na prąd. Ich zdaniem masowe stawianie ładowarek dla samochodów elektrycznych na stacjach paliw na razie stoi pod znakiem zapytania. – Żadna analiza ekonomiczna, zwłaszcza przy dzisiejszej liczbie samochodów elektrycznych, nie pokaże rentowności budowy sieci ładowania – oceniał w czasie konferencji Nafta-Chemia w Warszawie wiceprezes spółki Lotos Paliwa Adam Pawłowicz. Lotos zacznie jednak budować ładowarki dzięki wsparciu z funduszy UE. Koncern wybrał już ok. 50 najlepszych miejsc na stacjach przy głównych drogach, a w listopadzie 2018 r. pierwszych 12 ładowarek stanie w Warszewie, Trójmieście oraz na autostradach A1 i A2 między tymi aglomeracjami. Krzysztof Starzec z sieci Circle K oceniał, że w dzisiejszej sytuacji w Polsce „nie wiadomo od czego zacząć”. Jak mówił, w tej chwili jego firma nie może sprzedawać prądu, bo nie ma odpowiedniej koncesji. Podkreślił, że Circle K uruchomi punkty ładowania w wybranych lokalizacjach, np. przy autostradach, ale pierwsza rzecz do załatwienia to legislacja dostosowana do zmieniającej się rzeczywistości. „Z kolei Krzysztof Łagowski z PKN Orlen przypomniał, że zatwierdzona strategia spółki zakłada przygotowanie sieci detalicznej do pełnego wdrożenia usług ładowania od 2021 r. Już na etapie projektowania wszystkich nowych stacji Orlenu przewidywana jest odpowiednia infrastruktura, jak chociażby przyłącza elektryczne odpowiedniej mocy” – pisze dalej Interia.