Wydarzenia

Interia: Kia bije rekord sprzedaży w Europie


Kia radzi sobie w Europie coraz lepiej. Tak samo w Polsce – donosi serwis Interia. W minionym półroczu koreańska marka dostarczyła europejskim klientom 200 tysięcy samochodów, najwięcej w swojej historii. Wzrost liczony rok do roku wyniósł 7,6 proc. Wzrost sprzedaży Kia w pierwszym kwartale br. napędzany był między innymi wynikiem nowego Soul’a, wprowadzonego na rynki Europy z początkiem roku (wzrost o 112 proc. w porównaniu do zeszłego roku, w sumie 7042 sztuk) oraz nowego Sorento, który trafił do nabywców w liczbie 5670 sztuk.
W pierwszym półroczu sprzedaż Kia w Polsce wyniosła trochę ponad 9 tys. aut, o 3,5 proc. więcej niż rok temu. W dalszym ciągu bestsellerem jest Sportage, drugą pozycję pod względem wielkości sprzedaży zajmuje gama Cee’da a podium uzupełnia Rio. – Jesteśmy bardzo dumni z tego, że osiągnęliśmy najlepszy z dotychczasowych wyników sprzedaży. Rosnące zadowolenie klientów z naszych samochodów jest świetną motywacją dla naszych zamierzeń na przyszłość. Kia jest marką, która rozwija się bardzo dynamicznie i robi bardzo duże postępy w podnoszeniu jakości swoich modeli. W wielu segmentach ma już ugruntowaną pozycję i notuje stały wzrost sprzedaży, który już wkrótce winien zaowocować miejscem w pierwszej piątce najlepiej sprzedających się marek w Polsce – komentuje wyniki marki dyrektor zarządzający Kia Motors Polska Wojciech Szyszko.