Wydarzenia

Grupa Polmotor: Dealer sprawdza rzeczywistą efektywność „elektryków”


Grupa Polmotor ze Szczecina została partnerem innowacyjnego projektu łączącego naukę z biznesem, który dotyczy rozwoju elektromobilności. Projekt o nazwie EUFAL realizowany jest przez Akademię Morską, a jego partnerami, oprócz Grupy Polmotor, która sprzedaje i promuje auta elektryczne, są Garo Polska (producent ładowarek do aut) i firma kurierska DPD Polska. Dealer udostępnia auta elektryczne na potrzeby projektu EUFAL, zasiada także w radzie wydziału Akademii Morskiej, dzieląc się wiedzą na temat aut elektrycznych. – Projekt ma za zadanie zbadać efektywność elektrycznych pojazdów m.in. pod względem ekonomicznym – mówi Konrad Kijak, dyrektor handlowo-administracyjny Grupy Polmotor.

W ramach projektu przez prawie miesiąc DPD Polska i pracownicy Akademii jeździli elektrycznym Nissanem eNV200 i analizowali, jak takie auto sprawdza się w prawdziwej pracy kuriera. – Część badań wyglądała tak, że za samochodem spalinowym z przesyłkami o określonej masie jechał samochód elektryczny. Kilka dni badano czy auto elektryczne radzi sobie zasięgowo na trasie pracy kuriera. Sprawdzano też, jak „elektryk” radzi sobie z wożeniem przesyłek o określonej masie i jak zachowuje się w różnych warunkach atmosferycznych – tłumaczy Konrad Kijak. Podkreśla on, że cały projekt wyróżnia się tym, że bada efektywność aut elektrycznych w rzeczywistych warunkach pracy kurierskiej.

Więcej informacji o projekcie EUFAL znaleźć można w specjalnie przygotowanym filmie.

Grupa Polmotor