Wydarzenia

Dealerski Przegląd Prasy: Wynajem długoterminowy rośnie dwucyfrowo


Według danych Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów tempo wzrostu rynku wynajmu długoterminowego wyniosło po I kwartale 2019 roku 14 proc. r/r. W wynajmie długoterminowym znalazło się więcej niż co piąte nowe auto osobowe nabywane przez firmy i przedsiębiorców w pierwszym kwartale roku. Łączny udział tej formy finansowania samochodów służbowych w całkowitej sprzedaży aut do firm wyniósł 21,2 proc. Na koniec marca w łącznej flocie firm wynajmu długoterminowego należących do PZWLP znajdowało się łącznie blisko 153 tys. samochodów.

W dzisiejszym Dealerskim Przeglądzie Prasy wiele miejsca zajmują motoryzacyjne rankingi. „Rzeczpospolita” wskazuje, że według danych francuskiego instytutu doradczego Inovev światowym liderem rynku premium był w pierwszym kwartale Mercedes. Producent sprzedał 560 421 nowych samochodów na całym świecie. Na drugim miejscu jest BMW z wynikiem 519 307 sprzedanych aut. Trzecia lokata należy do Audi, które sprzedało  447 520 samochodów.

Z kolei Toyota po raz 7. z rzędu została wybrana najcenniejszą marką motoryzacyjną w rankingu BrandZ Kantar Millward Brown. Według oceny firmy Kantar Millward Brown wartość marki Toyota wynosi obecnie 29,15 miliardów dolarów. W zestawieniu wszystkich globalnych marek Toyota zajmuje 41. miejsce.