Dealerski Przegląd Prasy: Ustawa o elektromobilności daleka od ideału


Gdzie dziś nie zajrzeć, wszędzie znajdujemy doniesienia o tym, że Sejm przyjął ustawę o elektromobilności i paliwach alternatywnych. Resort energii broni projektu, eksperci zauważają jednak jego wady. – Jeżeli dzisiaj chcemy mówić o elektromobilności w Polsce, to nie możemy mówić wyłącznie o samochodach elektrycznych, bo one mają mnóstwo wad: bardzo długi czas ładowania, ograniczony zasięg, ciężkie i duże baterie oraz wysoką cenę. Według Toyoty dzisiaj pomostem pomiędzy silnikiem konwencjonalnym spalinowym a silnikiem przyszłości, czyli w pełni elektrycznym, jest samochód hybrydowy. O samochodach elektrycznych zasilanych z baterii lub ogniwa paliwowego mówimy w perspektywie następnych 10–20 lat. To ciągle jest daleka przyszłość – ocenia Witold Nowicki, wiceprezes Toyota Central Europe.

„Rzeczpospolita” informuje, że trwają prace nad zmianami mającymi walczyć z procederem cofania liczników w autach. Za każde przekręcenie licznika grozić ma od trzech miesięcy do pięciu lat więzienia, zarówno dla zlecającego oszustwo, jak i wykonawcy, np. mechanika w warsztacie samochodowym. Projekt nowelizacji kodeksów karnego i drogowego trafił do Rządowego Centrum Legislacji. Surowsze przepisy mają wejść w życie 1 stycznia 2019 r.

Ciąg dalszy sprzedażowych rekordów. Toyota Motor Europe sprzedała w 2017 roku 1 001 700 aut Toyoty i Lexusa, o 8 proc. więcej niż rok wcześniej. Koncern zwiększył tym samym swój udział w europejskim rynku do 4,8 proc. Udział hybryd w całkowitej sprzedaży koncernu w Europie stanowi 41 proc., zaś w Europie Zachodniej już ponad połowę (52 proc.).