Wydarzenia

Dealerski Przegląd Prasy: Upadły dealer bez odszkodowania za aresztowanie


„Aresztowany przedsiębiorca, dziś bankrut, żądał od Skarbu Państwa 48 mln zł odszkodowania. Sąd Najwyższy stwierdził, że może dostać jedynie zasądzone mu już wcześniej 153 tys. zł” – pisze „Dziennik Gazeta Prawna” o sprawie Marka Kubali, byłego dealera Seata, który w wyniku niesłusznego aresztowania stracił biznes. SN orzekł, że nie ma bezpośredniego związku między aresztowaniem Kubali a jego niepowodzeniami gospodarczymi.
„Auto Świat” przygląda się wydatkom importerów na reklamę. Z raportu firmy Kantar Media wynika, że w 2016 r. centrale importerskie wydały na promocję marek 1,2 mld zł. „Gigantyczna suma, ale… zawyżona. Dlaczego? Bo została obliczona na podstawie cenników, bez rabatów” – komentuje tygodnik.
„Kompleksowa pielęgnacja nowego samochodu, który dopiero wyjechał z salonu, kosztuje 2-3 tys. zł, ale chętnych szybko przybywa” – pisze „Rzeczpospolita”, dokumentując nową modę – auto detailing, czyli, jak pisze dziennik, „spa dla samochodów”.
Przedstawiciele załogi europejskich zakładów Opla spotkali się z szefami francuskiego koncernu PSA, który negocjuje kupno Opla od amerykańskiego GM – podała Solidarność działająca w gliwickiej fabryce Opla. Rozmowy o przejęciu Opla przez PSA toczą się jednocześnie na kilku poziomach. „Przez ostatnie dni szef koncernu Peugeot-Citroen (PSA) Carlos Tavares prowadził intensywne rozmowy z politykami oraz związkowcami w Niemczech i Wielkiej Brytanii, aby uzyskać ich zgodę na przejęcie Opla od amerykańskiego koncernu General Motors” – pisze „Gazeta Wyborcza”.