Wydarzenia

Dealerski Przegląd Prasy: Skoda pnie się w górę


Zaczynamy od wywiadu z Arkadiuszem Gwizdkiem, dyrektorem marketingu marki Skoda w Volkswagen Group Polska. – W pierwszym półroczu sprzedaliśmy 31,5 tys. samochodów, co dało nam 12,7 proc. rynku. Nasze modele Skoda Octavia i Skoda Fabia to numer 1 i 2 w kategorii, a pierwszą dziesiątkę zamyka Skoda Rapid – mówi Arkadiusz Gwizdek pismu „Media i Marketing Polska”. Sieć dealerska Skody w Polsce liczy ponad 80 punktów, z których ok. 30 proc. to salony oferujące wyłącznie auta marki Skoda. Reszta to salony multibrandowe.

Newseria przypomina, że polska branża leasingowa znajduje się w okresie dynamicznego rozwoju. – Pojazdy wciąż są fundamentem polskiego rynku leasingu. Mają w nim ponad 70 proc. udział, a samochody osobowe – ponad 40 proc. struktury finansowania leasingiem. Wartość pojazdów sfinansowanych w I półroczu przez branżę leasingową wynosi blisko 12 mld zł – mówi Tomasz Sudaj, dyrektor zarządzający ds. strategii rynkowej w BZ WBK Leasing.

Skąd Polacy biorą opony do aut? Jak wynika z badania Moto Data, 57 proc. spośród badanych do zakupu kompletu nowych opon wybiera warsztat, autoryzowany serwis lub sklep. 25 proc. kierowców korzysta ze sklepów internetowych, 16 proc. kierowców kupuje opony na giełdzie lub szrocie.