Wydarzenia

Dealerski Przegląd Prasy: Produkty z wysoką wartością wykupu: nadchodzi rewolucja?


Przez ostatnią dekadę sprzedaż samochodów luksusowych wzrosła czterokrotnie. Wciąż jednak spora większość z nich trafia do firm. Zmianę ma przynieść popularyzacja produktów z wysoką wartością wykupu – pisze „Rzeczpospolita”. Spore nadzieje z nimi wiąże na przykład Audi. Popularyzacja kredytów z dużą wartością końcową ma przynieść efekt, który zadziałał już w Niemczech, gdzie 70 proc. transakcji zakupu aut przez firmy i klientów indywidualnych jest wspomagana przez produkty finansowe z wysoką wartością końcową.
W 2014 roku sprzedaż opon do aut osobowych spadła w porównaniu z poprzednim rokiem o 2 proc. „Winna” spadków jest przede wszystkim lekka jak na nasz klimat zima – ocenia Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego. W całej Europie sprzedaje się 165 mln sztuk opon do aut osobowych, w Polsce – około 9,5 mln.
Kolejne doniesienia w związku z konfliktem na szycie w Volkswagenie. Wszystko wygląda na to, że pozycja szefa Volkswagena Martina Winterkorna pozostaje mocna mimo braku zaufania, który wyraził wobec niego szef rady nadzorczej koncernu Ferdinand Piech. Winterkorna poparła komisja wykonawcza koncernu, zapowiadając wniosek o przedłużenie jego kontraktu.