Wydarzenia

Dealerski Przegląd Prasy: Powstanie sieć sprzedaży polskich aut?


Serwis Money. pl publikuje wywiad z Piotrem Zarembą, prezesem ElectroMobility Poland. Spółka ma śmiałe plany dotyczące produkcji i sieci sprzedaży polskich aut. – Chcemy zacząć w Polsce budować masowo samochody i stać się istotnym producentem w Europie. Budujemy nie tylko produkt, ale również jego markę, sieć sprzedaży, sieć serwisową i wszystko, co pozwoli nam podjąć rywalizację z innymi graczami na rynku – zapewnia prezes ElectroMobility Poland. Kiedy polski samochód może trafić do sprzedaży? – W zakładanym przez nas scenariuszu moment tzw. Start of Production będziemy w stanie osiągnąć w 2022/23 roku – mówi szef EMP.

W Sejmie przedstawiono sprawozdanie Komisji Infrastruktury w sprawie rządowego projektu ustawy o zmianie ustawy Prawo o ruchu drogowym oraz ustawy – Kodeks karny. Projekt zakłada, że za sfałszowanie wskazania licznika będzie groziło od trzech miesięcy do pięciu lat więzienia. Posłowie klubu Kukiz’15 złożyli dwie poprawki. – Pierwsza dotyczy tego, aby spod ustawy „wyciągnąć” pojazdy zabytkowe, a w drugiej zwracamy uwagę na to, że to obywatel stwierdza stan licznika i podaje go to do stacji diagnostycznej, tak więc skoro to robi, to po co angażować w proces stacje diagnostyczne. To, czy mówi prawdę i tak zostanie zweryfikowane – podkreślał Paweł Szramka z Kukiz ’15.

Bernard Loire, prezes i dyrektor zarządzający Mitsubishi Motors Europe, rozmawia z Automotive News. Serwis pyta czy Europa jest opłacalna dla Mitsubishi. – Nie ujawniamy zysków na region. To oczywiste, że jeśli zdecydowaliśmy się zainwestować w Europie, nie możemy na tym stracić finansowo, zatem konieczne jest zwiększenie wolumenu sprzedaży. Nasza działalność jest bardzo od tego zależna, ale ma ona opierać się na połączeniu wysokich wyników sprzedaży i zróżnicowanej oferty – mówi Bernard Loire.