Wydarzenia

Dealerski Przegląd Prasy: Polacy kupują „elektryki”


Media wiele piszą o elektromobilności i rosnącym zainteresowaniu autami elektrycznymi wśród Polaków. – W tym roku sprzedaliśmy 73 sztuki, podczas gdy w zeszłym roku było to 91 sztuk — mówi Katarzyna Gospodarek, odpowiedzialna za komunikację w polskiej spółce BMW. „Puls Biznesu” informuje, że elektryczne modele Hyundaia, Nissana czy BMW mają podobną cenę, dochodzącą do 150 tys. zł. Dziennik przyznaje, że to więcej, niż płaci się za auta spalinowe, ale koszt eksploatacji auta elektrycznego jest mniejszy. Przejechanie 100 km to koszt 7 zł, obowiązkowe przeglądy też są tańsze. „Klientów to najwyraźniej kusi” – komentuje pismo.

Postępują też prace nad powstaniem polskiego auta elektrycznego. 12 września rozstrzygnięty zostanie konkurs na wizualizację nadwozia takiego samochodu. — Konkurs na prototyp ogłosimy w październiku, we współpracy z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju. Skierowany będzie do producentów lub konsorcjów, które będą w przyszłości w stanie wprowadzić prototyp do produkcji. Rozstrzygnięcie konkursu przewidziane jest na koniec 2018 r. — mówi Piotr Zaremba, szef projektu w ElectroMobility Poland.

„Forbes” publikuje wywiad z Mariuszem Książkiem, założycielem Marvipolu. Spółka zajmuje się budową osiedli mieszkaniowych i powierzchni magazynowych. Ponadto jest głównym importerem marek Land Rover i Jaguar, i osiąga na tym polu duże sukcesy. – W zeszłym roku przebiliśmy barierę 2 tys. aut i po raz pierwszy zysk z segmentu motoryzacyjnego przewyższył ten z działalności deweloperskiej – mówi Mariusz Książek.