Wydarzenia

Dealerski Przegląd Prasy: Niewielu chętnych na „elektryki”


Według danych ACEA w całym 2018 r. w krajach UE zarejestrowano 150 tys. „elektryków”, o 53,2 proc. więcej niż rok wcześniej, a także 151,8 tys. hybryd plug-in, o jedną czwartą więcej niż w tym samym czasie przed rokiem. Zaledwie 2 proc. nowych aut, które po raz pierwszy zarejestrowano w UE w 2018 r. miało napęd elektryczny (bateryjny lub hybrydę plug-in). Jak wygląda sytuacja w Polsce? „Rzeczpospolita” informuje, że w naszym kraju zainteresowanie napędem czysto elektrycznym okazało się niewielkie: zarejestrowano 620 samochodów, o 42,5 proc. więcej niż rok wcześniej.  Bardziej popularne są klasyczne hybrydy. W ubiegłym roku w Polsce nabywców znalazło 22,8 tys. aut hybrydowych, co oznacza wzrost 32,6 proc. w porównaniu z rokiem 2017.

W innym artykule z „Rzeczpospolitej” można przeczytać o odpowiedzi wiceministra infrastruktury Andrzeja Bittela, pytanego przez posłów o to, co rząd zamierza zrobić z zalewem starych aut z Zachodu. „Na dzień wejścia Polski do Unii Europejskiej istniał na terytorium RP przepis reglamentujący normy emisji spalin pojazdów sprowadzanych na terytorium RP. Jednakże ta norma prawna musiała zostać z przepisów usunięta, by nie blokować funkcjonującego na terytorium UE swobodnego przepływu towarów” – twierdzi wiceminister.

O imporcie aut w styczniu informuje Samar. W ubiegłym miesiącu sprowadzono do Polski 75 128 samochodów osobowych i dostawczych o DMC do 3,5 tony. To wynik o 3,1 proc. mniejszy od ubiegłorocznego. Średni wiek aut sprowadzonych w styczniu wyniósł 11 lat i 6 miesięcy.