Wydarzenia

Dealerski Przegląd Prasy: Mazda zwycięzcą 12. edycji Badania satysfakcji dealerów samochodowych


Dzisiejszy Dealerski Przegląd Prasy zaczynamy od wyników 12. edycji Badania satysfakcji dealerów samochodowych. Badanie zostało zrealizowane przez DCG Dealer Consulting, a jego partnerem merytorycznym jest firma EY. Najlepszy wynik w klasyfikacji generalnej tegorocznej edycji Badania – 4,36 – uzyskała Mazda. Marka powróciła tym samym na szczyt podium po zeszłorocznej przerwie i uzyskała piąte zwycięstwo. Drugą lokatę otrzymał zeszłoroczny lider – marka KIA – z notą 4,28. Trzecie miejsce należy do Mercedesa, który może pochwalić się wynikiem 4,12.

Wirtualny Nowy Przemysł przekazuje nowe informacje na temat produkcji polskiego auta. Prace nad tym projektem koordynuje ElectroMobility Poland.  – Najważniejsze jest to, żebyśmy zaproponowali klientowi samochody w ciągu 3-4 lat. W tym czasie będą się zmieniały całkowite koszty eksploatacji, które dla elektrycznego samochodu dziś są jeszcze wyższe, niż dla spalinowego, ale w 2022 roku nastąpi przełamanie tego trendu – mówi Piotr Zaremba, prezes ElectroMobility Poland.

Tymczasem Samar przygląda się wielkości zjawiska importu aut. W maju sprowadzono do Polski 88 594 używane samochody osobowe i dostawcze o dmc do 3,5 tony, co oznacza wzrost na poziomie 2,3 proc. w porównaniu do ubiegłego roku.