Wydarzenia

Dealerski Przegląd Prasy: Jak upowszechnić „elektryki”?


Na Europejskim Kongresie Gospodarczym w Katowicach rozmawiano m. in. o rozwoju elektromobilności i o tym, jak zachęcić nabywców do kupowania aut na prąd. Z dyskusji uczestników wynika, że jednym ze sposobów na upowszechnienie samochodów elektrycznych jest obniżanie atrakcyjności samochodów spalinowych. – Jeśli mamy mieć milion samochodów elektrycznych, to niestety utrzymanie samochodu spalinowego musi być droższe niż samochodu elektrycznego – stwierdził Łukasz Berak, radca prawny i partner w Kancelarii Sołtysiński Kawecki & Szlęzak.

Tymczasem w najnowszej „Polityce” czytamy o spadającej popularności aut z silnikiem Diesla i powodach odwrócenia się części nabywców od tej technologii. Czy silniki Diesla odchodzą już do przeszłości? „Informacje o rychłym końcu silnika wysokoprężnego wydają się przesadzone. Świat jeszcze długo bez niego sobie nie poradzi” – analizuje tygodnik.

Interia pisze, że na ulice Warszawy wyjechał prototyp polskiego auta elektrycznego o nazwie Triggo, który łączy w sobie cechy samochodu i motocykla. Polska konstrukcja wyróżnia się nietypowym przednim zawieszeniem o zmiennej geometrii, które umożliwia poruszanie się w dwóch trybach: manewrowym oraz drogowym.