Wydarzenia

Dealerski Przegląd Prasy: Internauci szukają Toyoty


Toyota jest najczęściej wyszukiwaną w internecie marką samochodową – wynika z globalnego badania przeprowadzonego przez brytyjską firmę ubezpieczeniową Veygo. Użytkownicy internetu średnio 7,8 miliona razy miesięcznie poszukują informacji na temat Toyoty i produkowanych przez nią samochodów. Drugą najpopularniejszą marką jest Honda, a trzecią Ford. W większości państw najczęściej wyszukiwanymi markami są te klasyfikowane jako popularne, a zapytania dotyczą samochodów rozważanych do zakupu.

Miesięcznik „Fleet” pisze o wynikach rankingu opublikowanego przez portal focus2move. com, dotyczącego światowej sprzedaży aut. Liderem zestawienia jest Volkswagen. Niemiecki koncern sprzedał do końca września niemal 7,2 miliona pojazdów, co oznacza wzrost o 8,5 proc. i blisko 12-procentowy udział w rynku.

Samar publikuje wywiad z Lucą de Meo, prezesem firmy SEAT. Jego zdaniem zakres usług typu car-sharing będzie z biegiem czasu coraz szerszy, ale na razie trudno o zyski w tej branży. – Z punktu widzenia operatora czy producenta jest to raczej rodzaj hobby. Tak jest też w naszym przypadku w Hiszpanii, gdzie niedawno przejęliśmy firmę oferującą tego typu usługi. Chcieliśmy się przekonać, jak ten model funkcjonuje w rzeczywistości, prawda jest jednak taka, że dziś nie przynosi on dochodów – przyznaje szef SEAT-a.