Wydarzenia

Dealerski Przegląd Prasy: Car sharing wpłynie na sprzedaż aut?


Wirtualny Nowy Przemysł relacjonuje przebieg sesji „Sektor motoryzacyjny w Europie i na świecie”, która odbyła się podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego. Uczestnicy dyskusji omawiali m.in. przyszłość aut osobowych. – Gliwicki Opel ucieka z samochodów osobowych. Zakładamy, że samochody osobowe w najbliższych latach to już nie będzie taki „szał” – głównie ze względu na te wszystkie trendy, które przychodzą, począwszy od car sharingu i samochodów autonomicznych. Podejrzewamy, że sprzedaż samochodów osobowych nie będzie rosnąć, rynek stanie się „trochę ciasny” i pewnie nie wszystkie zakłady przetrwają próbę czasu – mówił Andrzej Korpak, dyrektor generalny Opel Manufacturing Poland.

„Rzeczpospolita” pisze o stanowisku resortu finansów dotyczącym rozliczania eksploatacji firmowego auta. Zgodnie z nim, obowiązujące od 1 stycznia br. limity kosztów dotyczą nie tylko paliwa, remontów czy mycia samochodu, ale też opłat parkingowych oraz wydatków na wynajem miejsc postojowych i garaży. – Firma, która nie chce wejść w spór z fiskusem, musi dzielić wszystkie paragony z parkingów na części. Podobnie jest z fakturami za wynajem miejsc postojowych czy garaży – mówi Marcin Sobieszek, doradca podatkowy, partner w ATA Finance.

Według analizy organizacji Transport & Environment, w Polsce bardzo wolno postępuje akcja wymiany wadliwego oprogramowania samochodów z Grupy Volkswagena z silnikiem EA 189. W Niemczech przegląd przeszło już 99 proc. aut z tym silnikiem, podczas gdy w Polsce tylko 45 proc.– Nie da się zaakceptować obecnego, żółwiego tempa wymiany wadliwego oprogramowania w samochodach z silnikiem Diesla. Minęły już cztery lata od momentu wybuchu skandalu i producenci nie wypełnili swoich własnych obietnic naprawienia sytuacji – mówi Florent Grelier z T&E.