Wydarzenia
Prezentacja firmy

Call tracking, czyli poprawa jakości sprzedaży i obsługi


Call tracking, czyli poprawa jakości sprzedaży i obsługi, rozmowa z Mariuszem Puzynowiczem, dyrektorem sprzedaży OTOMOTO

Właśnie zadebiutowała nowa usługa OTOMOTO. Co to za narzędzie?

W styczniu jako pierwszy serwis ogłoszeniowy w Polsce uruchomiliśmy call tracking. Dzięki niemu nasi klienci biznesowi będą mogli znacząco usprawnić jakość i skuteczność sprzedaży oraz obsługi klientów.

Dlaczego zdecydowali się państwo na wprowadzenie tej usługi?

Z kilku powodów. Jesteśmy liderem branży i chcemy wykorzystywać innowacyjne narzędzia, które pomogą dealerom rozwijać ich biznes. Sukces naszych klientów oznacza również nasz sukces. W związku z tym nie ustajemy w poszukiwaniach i testowaniu narzędzi, które to zapewniają. To usługa wdrażana i dobrze przyjmowana w najbardziej profesjonalnych serwisach z ogłoszeniami motoryzacyjnymi. Jej uruchomienie jest dla nas naturalną decyzją. Istotą usługi call tracking ma być przede wszystkim to, że klient poszukujący auta zostanie lepiej obsłużony.

Jakie konkretne korzyści zyskuje klient dzięki tej usłudze?

Lepsze wykorzystanie środków zainwestowanych w OTOMOTO poprzez skuteczniejsze wykorzystywanie dostarczanych leadów. Dostarczamy naszym klientom biznesowym potencjalnych klientów, a dzięki nowej usłudze pomożemy lepiej to wykorzystać i nie tracić szans na sprzedaż i zysk. Każdy telefon, czyli unikalny dzwoniący, to potencjalnie kolejny zadowolony klient. Jeśli klient biznesowy, na przykład dealer, nie może odebrać w danym momencie, to dzięki powiadomieniom będzie mógł łatwiej wrócić do konkretnej osoby zainteresowanej konkretną ofertą. Kolejna korzyść to szansa na oszczędności. Jeśli do tej pory klient wystawiał swoje oferty na trzech różnych serwisach, to po włączeniu naszej usługi – między innymi dzięki zapowiedzi głosowej informującej, z jakiego serwisu pochodzi zapytanie – będzie w stanie szybko stwierdzić, która platforma dostarcza mu największej liczby zapytań.Następna rzecz to poprawienie jakości obsługi klientów poszukujących lub kupujących pojazd. W raporcie usługi znajduje się bowiem dokładna informacja, w jakie dni i pory dnia jest najwięcej zapytań. Dzięki temu lepiej można zarządzać czasem zespołu oraz konkretnych działów. To narzędzie umożliwia też zbadanie jakości pracy konkretnych osób w zespole sprzedażowym. Niemniej ważną zaletą jest możliwość korzystania z tygodniowych i miesięcznych raportów, czyli rzeczywistych danych, które przekrojowo pokazują połączenia przychodzące.

Jak dokładnie działa ta usługa?

Opiszę to krok po kroku. Najpierw wirtualny numer telefonu jest przypisywany do ogłoszeń dostępnych na OTOMOTO. Jeśli klient ma na przykład 3 różne numery, których używa w ogłoszeniach, przypisujemy do tych 3 numerów 3 numery wirtualne. Następnie potencjalny klient znajduje ogłoszenie dealera lub właściciela komisu na OTOMOTO i wybiera numer podany w ogłoszeniu. W kolejnym kroku dealer odbiera połączenie, a w raportach pojawia się informacja, czy zainteresowany dzwonił z OTOMOTO. W efekcie już po kilkunastu dniach nasz klient biznesowy jest w stanie ocenić, ile dokładnie zapytań otrzymuje dzięki OTOMOTO.

Czy przypisanie numeru wirtualnego jest w całym procesie konieczne?

Tak, bez tego nie bylibyśmy w stanie dostarczać precyzyjnych informacji w raportach. Warto jednak dodać, że numery wirtualne wyglądają jak polska numeracja komórkowa.