Od 1 stycznia 2017 r. obowiązują przepisy określające minimalną stawkę godzinową. Dotyczą one nie tylko etatowych pracowników przedsiębiorcy, ale także innych osób i podmiotów, które współpracują ze stacją dealerską. Mówimy tu nie tylko o osobach zatrudnionych na umowy zlecenia, ale także o osobach samozatrudnionych. Współpracownicy firmy dealerskiej są zobowiązani do prowadzenia ewidencji, w której znajdzie się sprawozdanie z wykonanych świadczeń i informacje na temat liczby godzin, jakie zostały przeznaczone na realizację tych działań.
Jakie dodatkowe obowiązki powstają w związku z tym po stronie dealera? Czy minimalna stawka godzinowa ma zastosowanie w relacjach z członkami zarządu oraz zleceniobiorcami, którym przysługuje wyłącznie wynagrodzenie prowizyjne? O wątpliwościach związanych z przepisami dotyczącymi minimalnej stawki godzinowej mówi Marta Szafarowska, wykładowca Dealerskiej Akademii Podatkowej.
Zakres obowiązywania przepisów dotyczących minimalnej stawki w stacji dealerskiej dealerstwie będzie jednym z tematów poruszanych podczas najbliższego cyklu dedykowanych szkoleń dla dealerskich księgowych
“Uszczelnianie systemu podatkowego. Zagrożenia dla dealerskiej księgowości”
[Przejdź na stronę szkolenia]