Księgowość

Klient odmawia potwierdzenia odbioru korekty. Co wtedy?

Wiele wątpliwości dotyczy faktur korygujących wystawianych przez dealerów. Dotyczą one ich dokumentowania oraz uwzględniania w rozliczeniach podatkowych. W ostatnim czasie jedna z księgowych z firmy dealerskiej pytała nas o możliwość uwzględnienia korekt faktur w sytuacji, gdy klient odmawia formalnego potwierdzenia ich odbioru.

W sukurs dealerom przychodzi wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego. Czy w sytuacji, gdy korekta wysyłana jest drogą mailową, potwierdzeniem jej odbioru przez nabywcę musi być odpowiedź na mail? A może wystarczy komunikat ze strony serwera, potwierdzający, że wiadomość zawierająca stosowne faktury została dostarczona do adresata? Konsekwentnie – co będzie potrzebne, by uwzględnić faktury w rozliczeniach podatkowych? Odpowiedzi na te pytania udziela Marta Szafarowska, wykładowca Dealerskiej Akademii Podatkowej. 

Skontaktuj się z autorem
Redakcja
REKLAMA
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.