Księgowość

Catering i alkohol dla klientów kosztem podatkowym dealera?

Za nami pierwsze szkolenie odbywające się w ramach jesiennego cyklu Dealerskiej Akademii Podatkowej. Duże zainteresowanie uczestników warsztatów wywołał temat działań dealera związanych z promocją modelu wchodzącego na rynek. Dość powszechną praktyką wśród dealerów, która towarzyszy rynkowym premierom, jest organizacja spotkań dla klientów. Zazwyczaj podczas takich wydarzeń dostępny jest catering, w niektórych przypadkach – także alkohol.

Koszty związane z zakupem artykułów spożywczych, usługami gastronomicznymi i w szczególności alkoholem, przez wielu dealerów nie są zaliczane do kosztów uzyskania przychodu. Tymczasem postępowanie w tym zakresie może być odmienne. Kluczowe jest rozstrzygnięcie, czy działania, którym towarzyszy catering i niewielkie ilości alkoholu, należy rozpatrywać w kategoriach reprezentacji czy reklamy. Spotkanie z klientami, które jest poświęcone prezentacji danego modelu, ukierunkowane jest na zaznajomienie potencjalnych kupujących z samochodem i jego funkcjami. Finalnym celem takiego spotkania jest zwiększenie sprzedaży. Takie działanie będzie miało zatem charakter reklamowy. W konsekwencji wydatki na organizację takich wydarzeń mogą być kosztem podatkowym dealera. Jednak aby postępowanie z tym związane było bezpieczne, powinna towarzyszyć temu odpowiednia dokumentacja.


 

POBIERZ PEŁNY PROGRAM SZKOLENIA ORAZ FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY

Skontaktuj się z autorem
Redakcja
REKLAMA
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.