Wydarzenia

8 marca na Facebooku. Kto wygrał ten dzień?


Za nami marcowe święto kobiet, dlatego tym razem postanowiliśmy zbadać aktywność na facebookowych kontach dealerów właśnie w tym dniu. Jedno jest pewne – nie zapomnieliście o kobietach. Łącznie z okazji 8 marca opublikowaliście aż 545 postów!  Poniżej w sześciu punktach piszemy o tym, kto wygrał Dzień Kobiet na Facebooku.

1. Dzień Kobiet na facebookowych profilach wygrali dealerzy i ich fani. Ta okazja naprawdę „rozruszała” dealerów. Łącznie opublikowaliście aż 545 postów! Oznacza to, że post tego dnia opublikowało 79 proc. dealerów. Dla porównania: średnia dzienna liczba postów w lutym wyniosła nieco ponad 30 proc. Różnica robi wrażenie.

2. 8 marca wygrali ci, którzy się wcześniej przygotowali i zamieszczali treści rano. Między 7.00 a 8.00 opublikowano tylko 21 postów, ale średnio wywołały one aż 84 reakcje na post. Później natłok postów był już większy, ale liczba reakcji mniejsza. Wyjątkiem był przedział między godziną 12.00 a 13.00. Liczba postów była wtedy niewielka, za to reakcji – spora (średnio 49 na post).

 

Czy wiesz już o organizowanym przez nas szkoleniu Google AdWords?


 

3. Wygrały… Kobiety i Panie – to najczęściej używane słowa w postach z okazji 8 marca.  Słowa „Kobiet” użyto w postach 165 razy. Słowo „Panie” padło 119 razy. Z kolei najczęściej używane przez Was hashtagi to: #dzienkobiet, #dzieńkobiet, #kobietyrządzą.

4. Warto podkreślić, że Dzień Kobiet wygrali też ci, którzy zdecydowali się na filmy. Łącznie zamieszczono ich tego dnia 42 (choć nie wszystkie dotyczyły Dnia Kobiet). Nie brakowało ciekawych realizacji.

 

Volvo Nordic Motor Bydgoszcz Toruń

Link do posta

Na profilu Volvo Nordic Motor znaleźliśmy wypowiedzi panów, którzy próbują wytłumaczyć, czym byłoby życie bez kobiet. Dowiadujemy się np., że byłoby „jak Volvo bez pasów”, albo „jak samochód bez silnika” 😊. Przyznacie, oryginalne 😊.

 

 

Porsche Inter Auto Polska

Link do posta

Porsche Inter Auto Polska postanowiło docenić swoje pracownice nagraniem z miniaturami zdjęć i podpisem: „Bez goździków i celofanu, za to z pewnością siebie i wielką życzliwością! 😊 Ponad 130 kobiet, pracujących w naszych salonach, to wielka siła Porsche Inter Auto Polska. Dziś chcielibyśmy przemówić ich głosem, aby wszystkim Paniom życzyć sukcesów, uśmiechu i wyjątkowych przeżyć każdego dnia. 🌹”

 

 

Toyota Ja-Now-An

Link do posta

Na profilu Toyota Ja-Now-An życzenia klientkom składa Pan Piotr z kwiatami w dłoniach. Elegancko 😊.

 

 

Honda Plaza

Link do posta

Z pomysłem do tematu Dnia Kobiet podeszła Honda Plaza. Firma postanowiła kobietom poświęcić odcinek Honda Plaza TV. Właścicielkom Hond wręczano prezenty i pytano o opinie na temat ich aut. Zapraszano też na jazdy testowe. Gratulujemy interesującej akcji!

 

 

Mercedes-Benz Witman

Link do posta

Mercedes-Benz Witman na Facebooku – oprócz złożenia życzeń – zaprosił panie do II edycji projektu She’s Mercedes z MB Witman. Firma zachęciła kobiety do przesyłania maili i zgłaszania się do udziału w tym wyjątkowym projekcie.

 

 

Škoda Auto-Gazda

Link do posta

„Drogie Panie! Z okazji Waszego święta męska część ekipy Škoda Auto-Gazda składa najserdeczniejsze życzenia 🌹💐💐” – napisano na profilu dealera. Specjalną wiadomość odtworzono w systemie multimedialnym Skody.

 

 

Skoda Żagiel Auto

Link do posta

Z kolei Skoda Żagiel Auto składała Paniom najlepsze życzenia ustami kierownika serwisu. Prosto i z klasą.

 

 

5. Co ciekawe jednak statystycznie jeszcze bardziej niż publikujący filmy, wygrali ci, którzy 8 marca zamieścili posty ze zdjęciami. Średnia liczba reakcji była o 30 proc. większa niż w przypadku filmów. Oto kilka ciekawych przykładów:

 

Toyota Mikołajczak Kalisz

Link do posta

Toyota Mikołajczak Leszno

Link do posta

Bukiet kwiatów z życzeniami dla pań na dwóch swoich kontach w Kaliszu i Lesznie umieściła firma Toyota Mikołajczak. Dwa takie posty zebrały łącznie ponad 700 reakcji.

 

 

Honda JKK MOTO

Link do posta

Mazda PRO – MOTO

Link do posta

SEAT PRO-MOTO

Link do posta

Grupa JKK MOTO / PRO-MOTO również przygotowała podobne posty dla każdego ze swoich salonów. Na profilach Honda JKK MOTO, Mazda PRO – MOTO i SEAT PRO-MOTO życzenia paniom składają uśmiechnięci panowie z załogi tych firm. Pomysł się spodobał – na trzech profilach takie posty ze zdjęciami wywołały łącznie blisko 900 reakcji!

 

 

Subaru Gdańsk – Zdanowicz

Link do posta

Subaru Gdańsk – Zdanowicz postawił na życzenia ze zdjęciem bukietu tulipanów, co spotkało się z 337 reakcjami.

 

 

Mercedes-Benz Grupa Wróbel

Link do posta

Grupa Wróbel na swoim profilu opublikowała piękne życzenia siły dla pań ze zdjęciem Mai Włoszczowskiej i Mercedesa. Post wywołał ponad 300 reakcji.

 

 

Niektóre posty wywołały wiele komentarzy. Znów potwierdza się reguła, że nic nie generuje ich tak wiele, jak ciekawy konkurs.

Krotoski-Cichy Łódź

Link do posta

„My kochamy kobiety, a kobiety kochają piękne auta. Dlatego dla trzech z Was, które wskażą i uzasadnią wybór swojego ukochanego modelu Audi lub Volkswagena, mamy 3 vouchery do Beauty House o wartości 270 zł. Liczymy na kobiece spojrzenie na motoryzację! Czekamy na komentarze!” – zachęcali na profilu Krotoski-Cichy Łódź. I doczekali się. Konkurs skomentowano 43 razy.  Ładny wynik!

 

 

HADM Gramatowski 

Link do posta

Na konkurs zdecydowała się także firma HADM Gramatowski. Warunkiem udziału była m.in. odpowiedź na pytanie: Ile maksymalnie miejsc siedzących posiada Skoda Kodiaq? Post wywołał 35 komentarzy.

 

 

6. Dzień Kobiet wygrał też Mercedes z akcją dotyczącą nierównych płac. W salonach Mercedesa w dniach 8-10 marca obniżono cenę aut dla kobiet. Przy podpisywaniu umowy na zakup nowego samochodu panie otrzymywały 8 proc. zniżki na wybrany model. W ten sposób Mercedes-Benz Polska zwracała uwagę na problem nierówności w wynagrodzeniach za tę samą pracę ze względu na płeć. Dealerzy Mercedesa chętnie pisali o akcji na swoich profilach, czasem nawet rozszerzając ofertę.

 

Mercedes-Benz Warszawa

Link do posta

„Po co kupować kwiaty, skoro nowy Mercedes-Benz wystarczy? Dla wszystkich Pań, które w dniach 8-10 marca kupią na własny użytek nowy samochód, mamy voucher do SPA o wartości 1 000 zł. Nasi Doradcy Handlowi również przygotowali miły upominek dla Klientek: dzisiaj czekają z różą i bukietem komplementów :)” – taką wyjątkową ofertę na Dzień Kobiet przygotował Mercedes-Benz Warszawa. Post wywołał ponad 350 reakcji. Brawo!

 

 

Mercedes-Benz Sosnowiec

Na przykładzie salonu Mercedes-Benz Sosnowiec możemy też zobaczyć statystyki klikalności. Wystarczy wpisać w przeglądarkę adres: https://goo.gl/yJWML7+ Nie mówcie, że nie wiecie, że googlowskie skracacze dają możliwości podglądu statystyk? 😊

 

 


 

Czy chcesz dostawać cotygodniowy newsletter #DealerMarketing na skrzynkę mailową?

W newsletterze opisujemy dealerskie działania z zakresu marketingu (w szczególności internetowego), pokazujemy inspiracje i dobre praktyki, które najczęściej możesz wdrożyć u siebie od zaraz.

Jeśli chcesz dostawać podobne informacje, zapisz się do newslettera