Wydarzenia

Peugeot Traveller – dwa w jednym


Już samą nazwę vana Peugeota odbieramy jako obietnicę komfortowej podróży. Czy tak jest w rzeczywistości? Sami byliśmy zaskoczeni, jak bardzo tak. Samochód, który zadebiutował na rynku w 2016 r., to połączenie gabarytów busa i funkcjonalności oraz komfortu samochodu osobowego.

Nie było nam dane co prawda udać się Travellerem w podróż życia (testy odbywały się w okolicach Kongresu Dealerów), ale mimo to przejechaliśmy nim kilkaset kilometrów w większym gronie. Testowany przez nas egzemplarz był wersją 8-osobową. Dla pasażerów dostępne są trzy rzędy siedzeń. W pierwszym znalazło się miejsce dla dwóch osób, w dwóch kolejnych – trzech. Peugeot oferuje jednak wiele możliwości zagospodarowania przestrzeni wewnątrz auta i w zależności od preferencji klienta Travellerem może podróżować od 2 do aż 9 osób. Czy w wymarzoną podróż komplet 8 lub 9 pasażerów zdoła ze sobą zabrać także bagaże? To zależy. Testowany przez nas egzemplarz miał standardową długość (dostępne są jeszcze wersje kompaktowe i przedłużone). Jego przestrzeń bagażowa miała pojemność około 600 litrów. Jak na tyle osób – trochę mało. Nie ma co jednak załamywać rąk. Po pierwsze, pojemnością przestrzeni bagażowej można manipulować, przesuwając do przodu drugą i trzecią kanapę. Dodatkowo w aucie znajdziemy kilkanaście schowków o łącznej pojemności kilkudziesięciu litrów. Odpowiednie planowanie przy pakowaniu i na pokładzie zamelduje się komplet pasażerów wraz z pakunkami.

Co więcej, z samochodu powinni oni wyjść zadowoleni. W każdym rzędzie do ich dyspozycji jest odpowiednia przestrzeń, a także dodatkowe udogodnienia, w tym: elektrycznie przesuwane drzwi z obu stron, osobne nawiewy w drugim i trzecim rzędzie, a także gniazdka (w tym jedno – 230V). Podróżujący z dziećmi docenią też 6 mocowań ISOFIX. Sercem testowanego przez nas egzemplarza był dwulitrowy diesel o mocy 180 KM. To jednostka, z którą mieliśmy możliwość poznać się już podczas testów Peugeota 508 RXH. Muskularny, oszczędny silnik świetnie dawał sobie radę także w rozpędzaniu długiego na 5 metrów – i szerokiego na ponad 2,2 – vana o wadze około 2 ton. Nie musieliśmy też zawracać sobie głowy zmienianiem biegów – dbała o to sześciobiegowa skrzynia automatyczna. Ile Peugeot oczekuje za topową wersję 8-osobowego Travellera? Katalogowo – ponad 200 tys. zł. Dealerzy francuskiej marki jednak wiedzą, że rabaty w przypadku tego samochodu nie są liczone w tysiącach, ale dziesiątkach tysięcy złotych. Przekonać do zakupu tego auta może więc nie być tak trudno. Tym bardziej, że oferuje ono tyle funkcjonalności, co dwie standardowe osobówki.

 

 

Ładowanie