Wydarzenia

Citroen C3 – poczuliśmy miętę


Śliczny – takie były pierwsze słowa damskiej części redakcji, gdy zobaczyła testowanego przez nas miętowego Citroena C3. Projektując nową generację miejskiego auta, Citroen nie zboczył z obranej jakiś czas temu ścieżki, która owocuje wypuszczaniem na rynek samochodów wyróżniających się na ulicy. Patrząc na nowe C3, w oczy szybko rzucają się skojarzenia z modelami C4 Cactus czy DS3, które jednym mogą się podobać bardziej, a drugim mniej, ale chyba wszyscy zgodzą się, że są to samochody oryginalne. Gdy żeńska część redakcji nieco pojeździła autem, usłyszeliśmy też, że auto „dobrze się prowadzi”. Gdy nieco podrążyliśmy temat, okazało się, że jadąc C3, nie czuć nierówności drogi, do skręcania kierownicy nie potrzeba wielkiej siły, do całkowitego zawrócenia samochodu wystarcza stosunkowo niewielka przestrzeń, a parkowanie samochodu to już w ogóle czysta przyjemność, co jest zasługą czujników i kamery. No i jesteśmy w domu!

My moglibyśmy nieco ponarzekać na przyspieszenie (około 11 sekund przy najmocniejszej 110-konnej jednostce, w którą wyposażony był testowany egzemplarz), 5-biegową skrzynię biegów czy niezbyt komfortowe pokonywanie ostrych zakrętów. Ale nie do rajdów przeznaczony jest nowy C3. Auto ma raczej zapewniać komfortowe i bezpieczne poruszanie się po mieście, dostarczając przy tym wrażeń estetycznych kierowcy i pasażerom. Słowo jeszcze o bezpieczeństwie. Nowe C3 jest w standardzie wyposażone w asystenta pasa ruchu. W naszym egzemplarzu znaleźliśmy też czujnik martwego pola i system ConnectedCam, czyli kamerę umieszczoną pod lusterkiem wstecznym, umożliwiającą nagrywanie obrazu z jazdy. Co ważne kamera z automatu rejestruje i utrwala obraz w przypadku kolizji. Podstawową wersję Citroena C3 można kupić już za niespełna 40 tys. zł. Testowany przez nas egzemplarz wyceniono na blisko 60 tys. zł. Nie podejmując się dyskusji na temat tego, czy to dużo, czy mało, ograniczymy się jedynie do stwierdzenia, że za takie pieniądze trudno kupić inne auto o tak ciekawym designie, możliwości konfiguracji i bogatym wyposażeniu.

Ładowanie