Wydarzenia

Prezentacja firmy


ING Lease rozwija współpracę z dealerami

Jedna z najbardziej rozpoznawalnych w Polsce instytucji finansowych stawia na bezpośrednią współpracę z salonami dealerskimi. Ofertę ING Lease ma wyróżniać m.in. indywidualne podejście do każdego dealera, a także równorzędne traktowanie aut nowych oraz używanych.

 

ING Lease Polska – wchodząca w skład Grupy Kapitałowej ING Banku Śląskiego – jest obecna na polskim rynku już od ponad 20 lat.…

Dywersyfikacja finansowania stoków to dobry ruch

Branża dealerska jest coraz silniejsza. Od kilku lat w Polsce rośnie sprzedaż aut, w związku z czym dealerzy powiększają swoje stoki. Pozyskiwanie zewnętrznego finansowania na ten cel jest coraz bardziej popularne, a 82 proc.* dealerów twierdzi, że ich zapotrzebowanie na kapitał finansowy jest większe niż przed rokiem.…

Klienci są coraz bardziej świadomi

Na rynku wynajmu długoterminowego obserwujemy zmianę mentalności klientów – coraz częściej wybierają oni opcję używania samochodu, a nie jego zakup – analizuje Witold Potocki, dyrektor ds. produktów CFM i Rozwoju Biznesu w PKO Leasing

 

Rynek wynajmu długoterminowego rośnie w siłę.…

Ułatwić kontakt z klientem

Firma Focus Telecom, doświadczony gracz na rynku usług komunikacyjnych, wchodzi na rynek dealerski.

 

Od pojawienia się w 2008 r. Focus Telecom na rynku portfel firmy urósł do około 2500 klientów, bardzo zróżnicowanych pod względem rozmiarów i potrzeb – od firm rodzinnych po międzynarodowe korporacje.…

Maile, które sprzedają? Z nami to proste

E-mail marketing to tani i skuteczny sposób na komunikację z klientami. Korzystając z narzędzia dostarczanego przez firmę Freshmail, dealer może prowadzić profesjonalne działania w tym zakresie bez konieczności współpracy z zewnętrznymi agencjami.

 

Komunikatów reklamowych, które dostaje każdy z nas, jest bardzo dużo.…

Nadchodzą zmiany na rynku ogłoszeń motoryzacyjnych

Przygotowania do wzrostu na rynku samochodów używanych w Polsce oraz otwarcie się na Ukrainę – to wyzwania dla branży motoryzacyjnej na najbliższą przyszłość. Szykuje się na nie największy w Polsce serwis ogłoszeń motoryzacyjnych OTOMOTO. To ważna informacja dla klientów biznesowych, jak i dla indywidualnych sprzedawców pojazdów.…

Gwarancja to korzyść dla wszystkich

Przedłużone gwarancje to atrakcyjny produkt. Ale jak wszystko – trzeba wiedzieć, jak je sprzedać.

 

Analiza statystyk ubezpieczeń przeprowadzona niedawno przez sprzedawcę przedłużonych gwarancji, firmę CarGarantie, pokazała, że średnie koszty napraw realizowanych w ramach gwarancji od tego dostawcy w ostatnim roku wzrosły.…

O lakierach wiemy wszystko

Grupa CSV jest na rynku motoryzacyjnym od ponad 25 lat. O dotychczasowych doświadczeniach i nowościach, jakie pojawią się w portfolio Grupy, opowiadają Stanisław Kowalewski, dyrektor regionalny Grupy CSV, oraz wieloletni klient CSV – Remigiusz Zawidzki, właściciel firmy ASO AutoBlask z Odolanowa

 

Ćwierć wieku obecności w branży motoryzacyjnej to dobry moment na podsumowania.…

Niewykorzystany potencjał

Wchodzimy w segment rynku, który istnieje między flotami i ich administratorami a dealerami. To segment, który w opinii naszych rozmówców pozostawia aktualnie wiele niewykorzystanych szans i możliwości dla dealerów – mówią przedstawiciele firmy OMK Solutions Sp. z o.o.

 

Jak długo firma OMK Solution Sp.…

Czy salon zmieści się w smartfonie?

Nowe technologie zmieniły przepływ informacji, a pojawienie się w 2007 r. pierwszego iPhone’a dało branży telekomunikacyjnej gwałtowne przyspieszenie. Odczuwa to każdy z nas. W rezultacie pytanie zawarte w tytule jest dziś jak najbardziej zasadne.

 

Właśnie od momentu wprowadzenia na rynek iPhone’a, smartfon zaczął być traktowany jak pełnoprawny komputer.…

Call tracking, czyli poprawa jakości sprzedaży i obsługi

Call tracking, czyli poprawa jakości sprzedaży i obsługi, rozmowa z Mariuszem Puzynowiczem, dyrektorem sprzedaży OTOMOTO

Właśnie zadebiutowała nowa usługa OTOMOTO. Co to za narzędzie?

W styczniu jako pierwszy serwis ogłoszeniowy w Polsce uruchomiliśmy call tracking. Dzięki niemu nasi klienci biznesowi będą mogli znacząco usprawnić jakość i skuteczność sprzedaży oraz obsługi klientów.…

Automatyzacja, która wspiera rozwój

OptiDealer to stworzony przez IT Automotive program, który pozwala kontrolować wyniki i planować dalsze działania. O współpracy z IT Automotive opowiada Jarosław Łoziński, wiceprezes firmy Drewnikowski, dealera marek Citroen, Peugeot i Mitsubishi

 

Dlaczego podjęliście współpracę i kiedy się zaczęła?

Rozmowy rozpoczęliśmy w pierwszej połowie ubiegłego roku.…

Zwiększamy potencjał finansowania dealera

O tym, dlaczego pożyczka stockowa PKO Leasing to dobry pomysł na sfinansowanie stoku aut nowych i używanych – opowiada Maciej Matelski, dyrektor ds. rynku samochodów osobowych

 

Dlaczego wasza pożyczka stockowa powinna zainteresować autoryzowanych dealerów? Jakie auta można sfinansować z jej pomocą, na jaki okres jest udzielana?…

Planuj w styczniu, ile sprzedasz w lutym

Dealerscy handlowcy zbyt mocno cieszą się z pojedynczych sprzedaży, „zapominając”, że dziesiątki klientów, którzy nie kupili u nich samochodu dzisiaj, mogą to zrobić w przyszłości, często całkiem niedalekiej – przekonuje Daniel Gielo z firmy Dealer CRM

 

Branża dealerska przeżywa stosunkowo dobry czas.…

Facebook wspiera sprzedaż

Zima to gorący czas w dealerskich salonach. Coraz większe wsparcie dla działań sprzedażowych stanowi marketing internetowy. W grudniu udaną kampanię na Facebooku przeprowadziła firma Sobiesław Zasada Automotive.

 

Pod koniec roku wielu dealerów w postach zamieszczanych w mediach społecznościowych wykorzystuje elementy kojarzące się ze Świętami Bożego Narodzenia.…

Allianz wspiera Twój biznes

O tym, jak wyglądał 2017 rok z perspektywy ubezpieczyciela oraz dealera z segmentu premium, a także co może czekać rynek w najbliższej przyszłości – opowiadają Paweł Stecki z Allianz Polska oraz Piotr Ozimski, prezes Domu Volvo

 

Po raz pierwszy od 1999 r. w Polsce sprzeda się ponad 500 tys.…

Owocna współpraca z dealerami to dla nas podstawa

– mówi Michał Gomowski, prezes Benefii Ubezpieczenia

 

Zbliża się koniec roku, pora więc na pierwsze podsumowania. Jaki to był rok dla Benefii Ubezpieczenia?

Muszę przyznać, że był to dla nas bardzo pracowity, ale i owocny rok. Zarówno pod względem rozwoju firmy i naszych technologii, jak i sprzedaży, szczególnie w kanale dealerskim.…

Sukces dzięki ludziom

Dealerzy, którzy współpracują z firmą PPG Industries, najczęściej świetnie znają znajdujących się na „froncie” pracowników terenowych. O to, by jakość współpracy i wyniki dealerskich serwisów blacharsko-lakierniczych były jak najwyższe, dbają także pracownicy PPG znajdujący się zazwyczaj na drugim planie.

 

Marketing, czyli innowacje

Nie każdy zdaje sobie sprawę, że za wprowadzanie na rynek wszystkich nowych produktów PPG, które pomagają usprawnić procesy warsztatowe, zaoszczędzić czas pracy, a także zoptymalizować koszty funkcjonowania serwisu, odpowiedzialny jest dział marketingu.…

Na gwarancjach wygrywają wszyscy

Sprzedaż gwarancji do auta to dopiero początek. Równie ważna jest jej obsługa oraz bezproblemowe usunięcie awarii. Gdy oba elementy zagrają, klient na pewno uwierzy w ten produkt – uważa Edyta Wasiluk, zarządzająca polskim oddziałem CarGarantie

 

Gdy kilka lat temu firma CarCarantie wchodziła do Polski, to – mówiąc delikatnie – nie brakowało sceptyków.…

Samochody mają się dobrze

Nowe badania L’Observatoire Cetelem, ośrodka badawczego powiązanego z bankiem BNP Paribas, rysują świetlaną przyszłość motoryzacji.

 

L’Observatoire Cetelem, firma badawcza powiązana z bankiem BNP Paribas, opublikowała wyniki kolejnej edycji corocznych badań na temat rynku samochodowego. Jak zawsze ankiety przeprowadzono wśród kierowców z 15 krajów, w tym z Polski.…

Nowoczesna komunikacja z Dzingą

 

Dzinga to jedyna na polskim rynku firma, która oferuje kompleksową platformę zarządzania komunikacją, opartą na przechowywaniu danych w chmurze i technologii VoIP. O tym, w jaki sposób wykorzystać ją w dealerstwie, rozmawiamy z Jakubem Oleksym, Commercial Directorem CEE w firmie Dzinga

 

Skąd pomysł na pojawienie się Dzingi na polskim rynku?…

Bonus, który zatrzyma pracowników

Pracownicze Programy Emerytalne to znakomity instrument, który zwiększa atrakcyjność firmy na rynku pracy. Co istotne, z przywilejów PPE korzysta nie tylko pracownik, ale także pracodawca – przekonuje Łukasz Kwiecień, Wiceprezes Zarządu PKO TFI

 

Dlaczego dziś firmy decydują się na zakładanie Pracowniczych Programów Emerytalnych (PPE)?…

Benchmark. Punkt odniesienia dla biznesu

Zmieniające się otoczenie rynkowe wymusza na kadrze zarządzającej potrzebę dokładniejszej analizy funkcjonowania przedsiębiorstwa. Mnogość uzyskanych danych staje się niekiedy wyzwaniem nie mniejszym niż sama ich dostępność. Naprzeciw temu wychodzi benchmarking, który pozwala na interpretację osiąganych wskaźników i parametrów w dziale blacharsko-lakierniczym.…

OptiDealer ułatwia mi pracę

Stworzony przez firmę IT Automotive system OptiDealer działa w coraz większej liczbie stacji dealerskich. O współpracy z IT Automotive opowiada Mikołaj Szadkowski, dyrektor generalny warszawskiej firmy Motortest

 

Motortest otrzymał autoryzację Hyundaia na początku lat 90. Jak wtedy wyglądało zarządzanie firmą?

Zarządzanie firmą dealerską w latach 90.…

AZT działało bez naszej wiedzy

Dołożenie linii SPECTRAL do tzw. koszyka AZT odbyło się bez naszej zgody i wiedzy. Nie widzieliśmy zresztą jakiegokolwiek biznesowego powodu, aby o to zabiegać – przekonują Wojciech Kuśmirek i Paweł Pijet reprezentujący firmę NOVOL, producenta szerokiej gamy produktów dla lakiernictwa samochodowego i przemysłowego

 

Od dłuższego czasu wiele emocji wywołuje w branży dealerskiej sprawa obniżenia cennika materiałów lakierniczych z tzw.…

Opony premium w rozsądnej cenie

Nokian Tyres, fiński producent opon, systematycznie zyskuje udziały w polskim rynku. Co decyduje o tym, że oferta, którą proponuje dealerom, jest atrakcyjna dla branży?

Nokian Tyres to marka, która z uwagi na pochodzenie kojarzona jest przede wszystkim z oponami zimowymi. Zresztą to właśnie Nokian Tyres jest twórcą pierwszej na świecie opony zimowej, wyprodukowanej w 1934 r., oraz posiada największe na świecie centrum testowe opon zimowych mieszczące się za kołem podbiegunowym.…

Analiza i kontrola z OptiDealerem

OptiDealer, system informatyczny stworzony przez firmę IT Automotive, pozwala na analizę i kontrolę – także zdalną – wszelkich danych związanych z dealerstwem. Bez względu na wielkość przedsiębiorstwa, liczbę oddziałów czy posiadanych marek.

 

Jedną z firm, która miała bardzo duży wpływ na obecny wygląd systemu OptiDealer, jest Grupa Polmotor.…

Szybki transport aut z Mostvą

W jaki sposób ekonomicznie i bezpiecznie przetransportować auto do domu klienta, przewieźć samochody między oddziałami firmy czy sprawnie dostarczyć flotę na plac? Odpowiedzi na te pytania pomogą zarówno mniejszym, jak i dużym dealerom.

Wachlarz usług, które firma Mostva proponuje dealerom samochodów, jest bardzo szeroki.…

Kontroluj dealerstwo nawet na wakacjach

Każdy właściciel dealerstwa, bez względu na to, gdzie przebywa, chce mieć kontrolę nad tym, co dzieje się w jego salonie. Dzięki innowacyjnemu systemowi informatycznemu stworzonemu przez firmę IT Automotive jest to możliwe.

 

ITAutomotive to firma informatyczna, która powstała z myślą o tworzeniu oprogramowania dla dealerów samochodów, które będzie pomagało w zarządzaniu firmą.…

Rozwój wymaga dodatkowych kompetencji

Wszystkie firmy dealerskie w Polsce chcą się prężnie rozwijać, podnosić poziom swoich kompetencji, poprawiać organizację biznesu i w konsekwencji generować większe zyski. Firma Automotive Experts & More pomaga w realizacji tych celów.

 

Dynamiczny rozwój rynku automotive w Polsce stawia przed importerami i dealerami nowe wyzwania.…

Cyfrowe rozwiązania. Realne zyski

Wdrożenie cyfrowych technologii do serwisów dealerskich na wielu płaszczyznach prowadzenia biznesu to już nie tylko podążanie za trendami. To wysoka świadomość kadry zarządzającej, która zauważyła pozytywny wpływ na wynik finansowy firmy. Cyfrowa rewolucja to biznesowa szansa.

 

“Wdrożenie Colorvation pozwoliło nam usprawnić procesy, zwiększyć efektywność i obniżyć koszty generowane przez lakiernię”.…

Aktywna sprzedaż

To już nie trend, tylko konieczność. Zmiany przyzwyczajeń klientów wymuszają na organizacjach wzmożoną aktywność. Czas na innowacyjne podejście do zarządzania sprzedażą.

 

Jakie działania należy podjąć, aby osiągać wymierne korzyści w sprzedaży?

Pomysły stają się coraz bardziej wyszukane: modele budowania zespołów sprzedażowych, nowe modele sprzedaży z naciskiem na formy finansowania bądź też zarządzanie biznesem przez pryzmat wskaźników.…

Siła liderów. Sięgamy po więcej

15 maja br. w hotelu Narvil w Serocku odbyła się I Gala Dealerów PZU zorganizowana przez Biuro Sprzedaży Dealerskiej PZU SA.

Gospodarzami spotkania byli Roger Hodgkiss, członek zarządu PZU SA, oraz Norbert Pantoł, dyrektor Biura Sprzedaży Dealerskiej PZU SA.

Na wydarzenie pod hasłem „Siła liderów.…

Tworzymy atmosferę w miejscu sprzedaży

Na decyzje zakupowe klientów wpływ ma nie tylko charakter produktów i dobra obsługa, ale także atmosfera w miejscu sprzedaży. Firma make sense media tworzy pozytywną atmosferę w punktach handlowych, korzystając z narzędzi marketingu sensorycznego. Nadszedł czas, aby zaczęli z nich korzystać także dealerzy.…

Zabudowy specjalistyczne – pomysł na biznes z Mostvą

 

W styczniowym numerze „Dealera” pisaliśmy o usługach technicznych, jakie dealer może zlecić firmie zewnętrznej. Dziś przyjrzymy się rozszerzeniu biznesu o usługi zabudów specjalistycznych.

Choć główną działalnością autoryzowanych stacji dealerskich jest sprzedaż i serwis samochodów, dealerzy od lat starają się generować przychody z dodatkowych źródeł, chociażby ze sprzedaży usług ubezpieczeniowych i finansowych.…

W dobrych czasach myśl też o gorszych

 

O zarządzaniu relacją z klientem, analizie lejka sprzedaży, kontroli efektywności załogi i innych funkcjonalnościach CRM-u stworzonego specjalnie dla branży ASO – opowiadają Daniel Gielo i Tomasz Nowakowski z firmy Dealer CRM

Systemów do zarządzania bazą klientów jest na rynku sporo. Jedną z przewag systemu Dealer CRM ma być to, że jest to program tworzony od podstaw dla branży dealerskiej.…

Cash-flow to podstawa

 

Mało jest rodzimych wypożyczalni – do tego z dealerskim rodowodem – które swój rozwój opierają w głównej mierze na innowacyjności, zarówno w zakresie oferowanych pojazdów, jak i metod ich finansowania. A właśnie tak działa Abacus.

Wynajem samochodów to niezwykle kapitałochłonny i konkurencyjny biznes.…

Zwiększona sprzedaż i lojalność klientów – Contact Center

 

Na rynkach zagranicznych, w szybko rozwijających się organizacjach dealerskich funkcjonują już działy Contact Center lub Business Development Center, które wyglądają jak biura maklerskie. A jak to wygląda na rynku polskim?

Contact Center to niewyczerpane źródło nowych klientów i nieoszacowany potencjał sprzedażowy.…

Mostva daje możliwości

 

Dealer nie wszystkie usługi musi wykonywać własnymi siłami. Zlecając niektóre zadania na zewnątrz, będzie mógł skupić się na najbardziej dochodowych obszarach, ale także rozwinąć swój biznes.

Wzrosty sprzedaży notuje w ostatnim czasie zdecydowana większość dealerów. I choć nikt nie tęskni do czasów, gdy sprzedaż każdego auta sprawiała dużą trudność, to należy zdawać sobie sprawę, że coraz większe wolumeny niosą ze sobą dodatkowe wyzwania.…

Efektywne zarządzanie kosztami

Pełna wiedza nie tylko o ilości lakieru zużywanego do konkretnych zleceń, ale też wszelkich materiałów pomocniczych, otwiera drogę do lepszego zarządzania kosztami. Pozwala też na metodyczne zwiększanie umiejętności naszych pracowników.

Oczywiście kontrola ilości lakieru, jaki wykorzystują do napraw pracownicy dealerskiej blacharni-lakierni, to proces, który nie zaczął się w ASO wczoraj.…